تحقیقات بازار چیست؟
تحقیقات بازار فرایند تعیین قابلیت زنده ماندن یک سرویس یا محصول جدید از طریق تحقیقاتی است که مستقیماً با مشتریان بالقوه انجام می شود. تحقیقات بازار به شرکت اجازه می دهد تا بازار هدف را کشف کرده و نظرات و بازخورد دیگر مصرف کنندگان را در مورد علاقه آنها به محصول یا خدمات دریافت کند. این نوع تحقیقات می تواند به صورت داخلی ، توسط خود شرکت یا توسط یک شرکت شخص ثالث که متخصص تحقیقات بازار است ، انجام شود. این را می توان از طریق نظرسنجی ها ، آزمایش محصول و گروه های متمرکز انجام داد. افراد آزمایشی معمولاً با نمونه محصول جبران می شوند و یا برای زمان خود مبلغی کم هزینه می پردازند. تحقیقات بازار جزء مهمی در تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) یک محصول یا خدمات جدید است.
چگونگی جمع آوری اطلاعات در این نوع تحقیقات
این تحقیقات شامل ترکیبی از اطلاعات اولیه ، یا آنچه توسط شرکت یا شخص استخدام شده در شرکت جمع آوری شده است ، و اطلاعات ثانویه ، یا آنچه توسط منبع خارجی جمع آوری شده است .
اطلاعات اولیه
اطلاعات اولیه داده هایی است که شرکت مستقیماً جمع آوری کرده یا توسط شخص یا شغلی که برای انجام تحقیقات استخدام شده است جمع آوری شده است. این نوع اطلاعات به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: تحقیقات اکتشافی و اختصاصی. تحقیقات اکتشافی یک گزینه کمتر ساختار یافته است و از طریق سوالات بازتر عمل می کند و منجر به ارائه سوالات یا مسائلی می شود که ممکن است شرکت به آنها بپردازد. تحقیقات خاص پاسخ هایی را برای مسائل شناسایی شده قبلی پیدا می کند که اغلب از طریق تحقیقات اکتشافی مورد توجه قرار می گیرد.
اطلاعات ثانویه
اطلاعات ثانویه داده هایی هستند که یک نهاد خارجی قبلاً جمع آوری کرده است. این می تواند شامل اطلاعات جمعیت از داده های سرشماری دولتی ، گزارش های تحقیقات انجمن تجارت ، یا تحقیقات ارائه شده از مشاغل دیگری باشد که در همان بخش بازار فعالیت می کنند.
نمونه ای از تحقیقات بازار
بسیاری از شرکت ها از این نوع تحقیقات برای آزمایش محصولات جدید یا کسب اطلاعات از مصرف کنندگان در مورد نوع محصولات یا خدماتی که نیاز دارند و در حال حاضر ندارند استفاده می کنند. به عنوان مثال ، شرکتی که قصد دارد به تجارت بپردازد ، ممکن است تحقیقات بازار را برای آزمایش قابلیت استفاده از محصول یا خدمات خود انجام دهد. اگر تحقیقات بازار علاقه مصرف کننده را تأیید کند ، کسب و کار می تواند با اطمینان برنامه تجاری خود را پیش ببرد . در غیر این صورت ، شرکت باید از نتایج تحقیقات بازار برای تعدیل محصول برای مطابقت آن با خواسته های مشتری استفاده کند.
-
توسعه تحقیقات بازار
تحقیقات رسمی بازار در آلمان در دهه 1920 آغاز شد. تقریبا در همان زمان، تحقیقات بازار در ایالات متحده را در طول عصر طلایی رونق تبلیغات از رادیو شکل گرفت. شرکت هایی که در رادیو تبلیغ می کردند شروع به درک مشخصات جمعیتی کردند که از نحوه حمایت از برنامه های مختلف رادیویی مشخص می شد.
-
مصاحبه حضوری
از آنجا ، شرکت هایی ایجاد شد که با مردم در خیابان در مورد نشریاتی که می خواند مصاحبه می کردند و آیا آنها آگهی ها یا مارک های موجود در آگهی هایی را که در مجلات یا روزنامه ها منتشر شده بود ، مصاحبه کننده به آنها نشان می داد ، تشخیص می دادند. داده های جمع آوری شده از این مصاحبه ها با تیراژ نشریه مقایسه شده است تا مشخص شود این تبلیغات چقدر موثر بوده است. این تحقیقات و بررسی ها از این تکنیک های اولیه اقتباس شده است.
-
تحقیقات تلفن
سپس جمع آوری داده ها به تلفن منتقل شد و تماس رو در رو غیر ضروری شد. یک اپراتور تلفن می تواند اطلاعات را جمع آوری کند یا گروه های متمرکز را سازماندهی کند – و این کار را سریع و با نظم و ترتیب بیشتری انجام دهد. این روش مدل تحقیقات بازار را تا حد زیادی بهبود بخشید.
-
تحقیقات بازار آنلاین
با گذراندن زمان آنلاین بیشتر ، بسیاری از این فعالیت های تحقیقاتی نیز به صورت آنلاین تغییر کرده است. در حالی که ممکن است پلتفرم تغییر کرده باشد ، جمع آوری داده ها هنوز عمدتا به شکل نظرسنجی انجام می شود. اما به جای شرکتهایی که به طور فعال شرکت کنندگان را در خیابان پیدا کرده و یا با آنها تماس تلفنی برقرار می کنند ، افراد می توانند ثبت نام کرده و نظرسنجی کنند و نظرات خود را در صورت داشتن وقت ارائه دهند. این امر باعث می شود که این فرایند بسیار کمتر مزاحم و شتابزده باشد زیرا افراد می توانند این کار را در زمان خود و با میل خود انجام دهند. خدمات تحقیقاتی در زمینه بازار به صورت حرفه ای و علمی در جهت تحقق اهداف شرکت و سازمان شما توسط تیم تحقیقات بازار Red Ads قابل ارائه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.